Har du virksomhed, der forhandler produkter online? Websalg bliver større og større, og det ser ud til, at det fortsætter med at vækste. Det er noget af det, du skal sørge for at udnytte. Det betyder til gengæld også, at konkurrencen kun bliver større. Derfor er det vigtigt, at dine produkter er øverst på listen, når der søges efter dem. Nogle gange handler det om, at man er skarp til at markedsføre – men betalt annoncering er også en måde at komme frem i køen på.
Noget af det, du med fordel kan kigge på, er Amazon Ads. Måske du ikke er den helt store bruger af Amazon? Amazon er i dag blandt de platforme i Danmark, der benyttes mest til køb og salg af forskellige produkter. Tidligere har det været nødvendigt at bestille fra USA eller Storbritannien, men lige så stille er de kommet ind på det nordiske marked også, ligesom mange også har brugt den tyske platform for at holde sig inden for EU.
Hvordan fungerer Amazon Ads?
Måske du ikke tidligere har beskæftiget dig med Amazon. Deres annoncer fungerer meget lignende det, du ser, når du foretager en Googlesøgning, og de øverste produkter er betalte annoncer. Forskellen på Google og Amazon er dog grundlæggende, at Google er en generel søgemaskine, der kan bruges til alverdens forskellige ting – Amazon er lavet med forhandling for øje.
Derfor skal din markedsføring også være meget skarp på Amazon – for I er mange om buddet, og I har alle det samme mål. Et bureau med speciale i netop Amazon Ads vil kunne hjælpe dig med at forstå og bygge reklamer på Amazon, så du er et skridt tættere på at være i mål med en god annonce. Det kan handle om alt fra selve annonceteksten til indholdet eller billedet, du gerne vil have knyttet til den. Det handler bare om at komme i gang.